👈 فروشگاه فایل 👉

تحقیق ضرورت ولزوم مسافرت

ارتباط با ما

... دانلود ...

تحقیق ضرورت ولزوم مسافرت

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 6 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 

‏مسافرت از قرون هیجدهم میلادی به بعد هر روز بر ضرورت و موجودیتش افزوده شد تا ‏آنجا كه تبدیل به صنعت گردید. اقتصاددانان در تعریفی اعم معتقدند هر پدیده‌ای كه ‏منجر به افزایش درآمد ملی شود می‌تواند نام صنعت بر خود داشته باشد و گردشگری را در ‏زمره صنایع خدماتی طبقه‌بندی می‌نمایند.‏ پس از انقلاب صنعتی و تغییر شكل وضعیت ‏موجود زندگی بشر بدون اغراق می‌توان گفت كه ضرورتها و عینیتهای بسیاری كاسته یا ‏افزوده شد كه سفر نیز از این قاعده مستثنی نبود.

‏مسافرت از قرون هیجدهم میلادی ‏به بعد هر روز بر ضرورت و موجودیتش افزوده شد تا آنجا كه تبدیل به صنعت گردید. ‏اقتصاددانان در تعریفی اعم معتقدند هر پدیده‌ای كه منجر به افزایش درآمد ملی شود ‏می‌تواند نام صنعت بر خود داشته باشد و گردشگری را در زمره صنایع خدماتی ‏طبقه‌بندیمی‌نمایند.

‏با گذشت زمان صنعت توریسم آنچنان درخشید و توجیه اقتصادی ‏پیدا كرد كه پس از صنایع نفت و حمل و نقل رتبه پرسودترین صنایع را به خود اختصاص ‏داد.

‏رونق صنعت توریسم بالهای وابسته آن را گشود و صنعت هتلداری را نیز برجسته ‏ساخت این صنعت دیرپا كه دوشادوش صنعت توریسم رشد كرد خیلی زود توانست جایگاه ‏اقتصادی معتبری را برای خود جستجو نماید آنچنانكه بازار اشتغال مناسبی را فراهم ‏ساخت با توسعه توقعات روزافزون گردشگران خود را سیستماتیك و با برنامه‌ریزی و علم ‏جدید تجهیز نمود.

‏بدین سبب ضرورت یافت بر طبق آماری كه سازمان جهانی جهانگردی (W.T.O) ‏از آمار مسافرین پیش‌بینی شده به سال ‏۲۰۱۰‏ میلادی كه تعداد آنها حدود ‏۰۰۰/۰۰۰/۰۱۸/۱ ‏نفر ذكر شده خود را آماده پذیرایی گرداند.

‏این پذیرایی گسترده با ‏برنامه‌ریزی، مدیریت، پژوهش و آموزش امكان‌پذیر می‌نماید و ضرورت آموزش پرسنل صنعت ‏گردشگری و هتلداری را تأكید می‌بخشد.

‏در این میان با اینكه میهمان‌نوازی سنت ‏دیرینه ما ایرانیان است اما در آموزش آكادمیك هنر میهمان‌نوازی این اروپاییان بودند ‏كه این هنر را به علم درآمیختند.

‏صنعت گردشگری و هتلداری از آنجا كه جز ارائه ‏خدمت به مسافران و میهمانان رسالتی دیگر ندارد و هتل (بعنوان خانه دوم) در هنگامه ‏سفر محسوب می‌شود، نمی‌بایست این مكان را تنها بعنوان كاركرد اقتصادی در نظر داشت

‏بلكه هتل جایگاه فرهنگی و آشنایی با سنتها، موقعیتها و آداب ملتها نیز قابل تأمل ‏است هم چنین می‌بایست بدان رنگ و بوی عاطفی نیز پاشید.

‏لذا این مهم امكان پذیر ‏نیست مگر آنكه كادری در این مجموعه مشغول به خدمت شوند كه ضرورتاً آموزشهای لازم را ‏كسب نموده باشند و البته هنگامی آموزش موفق و تاثیرگذار خواهد بود كه پیش از آن ‏پژوهش نیز صورت گرفته باشد.

●‏آموزش صنعت هتلداری و گردشگری در ایران

‏تا ‏حدود ‏۸۰‏ سال قبل چند هتل در تهران وجود داشت كه هتل مدرن و گراند هتل از آن جمله ‏بودند كه كادری آموزشی دیده در آنها مشغول به كار نبود هرچند سعی شده بود به هتلهای ‏ذكر شده ظاهری اروپایی داده شود اما پرسنل آنها در مركز آموزشی تعلیم نیافته بودند ‏بعدها چند میزبان اروپایی به استخدام این هتلها در آمدند كه آنها نیز شرایط و وضعیت ‏استانداردی برای اجرای آموزشهای خود نداشتند.

‏در سال ‏۱۳۱۴‏ هجری شمسی زیر نظر ‏وزارت كشور وقت اداره‌ای بنام جلب سیاحان تأسیس شد و پس از مدتی به (سال ‏۱۳۲۰) ‏شورای عالی جهانگردی بجای اداره قبل تأسیس شد و البته مدت ‏۲۲‏ سال دوام یافت از این ‏زمان كم كم اولین زمزمه‌های پژوهشی و آموزشی شنیده شد و البته دوره‌هایی نیز برای ‏كاركنان این اداره در خارج از ایران در نظر گرفته شد كه تنها در بخش گردشگری بود. ‏در فروردین ماه ‏۱۳۴۲‏ تصویب نامه تأسیس سازمان جلب سیاحان به امضاء هیئت وزیران رسید ‏و تنها ‏۱۰‏ سال بعد این سازمان در وزارت اطلاعات و جهانگردی ادغام شد كه به نظر ‏اولین دوره‌های آموزشی در این سازمان برای فرزندان ایران تهیه و ارائه گردید كه این ‏دوره‌ها كوتاه‌مدت و بیشتر در بخش تربیت مترجم جهت توریستها و نیز آموزش راهنمای ‏تور بود.

‏ا پیش از انقلاب فعالیتهای جهانگردی كشور توسط چهار شركت دولتی به ‏نامهای:

‏الف: شركت سهامی تأسیسات جهانگردی

‏ب: شركت سهامی گشتهای ایران

‏ج: شركت سهامی مركز خانه‌های ایران در خارج

‏د: شركت سهامی مركز ورزشهای ‏زمستانی اداره می‌شد و افراد دوره دیده در این چهار شركت با دریافت كارت مترجمی یا ‏راهنمای تور مشغول به كار می‌شدند پس از انقلاب این شركتها در هم ادغام شدند و ‏وزارت ارشاد اسلامی متولی امر توریسم گردید و در سال ‏۱۳۵۹‏ نیز دفتر ایرانگردی و ‏جهانگردی در ارشاد تأسیس شد كه البته سه هدف عمده را دنبال می‌كرد.

‏الف: ‏برنامه‌ریزی برای ورود توریسم به كشور

‏ب: آموزش دست‌اندركاران توریسم

‏ج: ‏درجه‌بندی، نظارت، نرخ‌گذاری تأسیسات و برقراری ارتباطات بین‌المللی

‏از این پس ‏آموزش صنعت توریسم جدی‌تر دنبال شد و دوره‌های كوتاه‌مدت پیگیری و اجرا می‌شد. با ‏تبدیل دفتر ایرانگردی به سازمان ایرانگردی و جهانگردی و جدا شدن آن وضعیت آموزش و ‏پژوهش سمت و سوی بهتری یافت مخصوصاً كه پس از اتمام جنگ تحمیلی و شروع برنامه سوم ‏توسعه حركت به سوی اقتصاد بدون نفت هم تدوین شده بود.

‏در این میان نباید از ذهن ‏دور داشت كه بنیاد مستضعفان نیز با تشكیلات منسجمی با عنوان سازمان سیاحتی بنیاد در ‏این مقوله وارد شد و البته كمكهای شایانی نیز نمود كه شاید بتوان از آن مجموعه ‏تأسیس اولین هنرستان كار دانش هتلداری در تهران و نیز دانشگاه جامع علمی كاربردی در ‏بخش گردشگری و هتلداری و بخش مطالعات و پژوهشی سیاحتی بنیاد را ذكر نمود.

‏پس از ‏جنگ نگرش به صنعت گردشگری و نیز هتلداری دگرگون شد و دوره‌های كوتاه‌مدت آموزش در ‏استانهای مختلف زیر نظر سازمان ایرانگردی و جهانگردی به اجرا درآمد از آن جمله دوره ‏مدیریت هتل- فروش بلیت پروازهای داخلی و خارجی- راهنمای تور داخلی ایران- راهنمای ‏اكوتوریسم، مدیر فنی تور- مدیریت غذا و نوشابه- مدیر فرانت آفیس و…

👇محصولات تصادفی👇

پاورپوینت تجارت الکترونیکی دروازه ورود به بازار آینده دانلود پاورپوینت گردشگری کشور ایتالیا تحقیق حقوق جزاي عمومي اسلام 85ص پاورپوینت دیود حضرت الیاس