👈 فروشگاه فایل 👉

مقاله ارزشیابی

ارتباط با ما

... دانلود ...

مقاله ارزشیابی

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  word (..doc) ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 21 صفحه

 قسمتی از متن word (..doc) : 

1

‏به ياد خدا

‏به عنوان معلم بايد عميقاً باور داشته باشيم که هر دانش آموز قابليت رشد و يادگيري را دارد به شرط آنکه ما ابزارهاي سنتي ارزشيابي را که بدون توجه به تفاوتهاي فردي، فقط به دنبال نقطه ضعف هاست رها کنيم و ابزاري بسازيم که توانايي ها را شناسايي کند و به دانش آموز اعتماد به نفس بخشد و زمينه را به گونه ‏اي مهيّا کنيم که نمره گرايي از بين برود و معلم و دانش آموز و اوليا همه به دنبال کيفيت کار باشند نه کميت.

‏بسياري از معلمان نگران اتمام برنامه هاي درسي خود هستند بديهي است بخشنامه ها و دستورالعمل هاي اداري و اجرايي در توليد اين نگراني نقش عمده دارند و باعث افت کيفي کار آنان مي شود. براي رفع اين نگراني بايد چاره انديشي کرد تا کيفيت فداي کميّت نشود.

[1]‏

‏ارزشيابي:

‏هر کاري که قضاوتي به همراه داشته باشد ارزشيابي است که بعضي از مواقع سنجش و ارزشيابي معادل به کار مي روند، اما به واقع هم معنا نيستند. سنجش، اندازه گيري عملکرداست و مشتمل بر قضاوت نيست و اين نقش بر عهده ي ارزشيابي است.

[2]‏

‏در واقع امتحان نوعي ارزشيابي است که طبق اصول معيني انجام مي شود و وسيله اي براي توصيف تغيير رفتار دانش آموز در جهت اهداف آموزش و پرورش وکمک به بهبود يادگيري است که ‏7‏ هدف اساسي را به دنبال دارد.

‏1- کمک به يادگيري دانش آموز

2

‏2- کمک به يادگيري دانش آموز براي آشنايي باهدفهاي آموزشی ‏–‏ درسی

‏3- برانگیختن رغبت و علاقه ی دانش آموزان به یادگیری

‏4- تصمیم گیری برای شروع مراحل بعدی تدریس

‏5-اصلاح روش تدریس

‏6- ارتقا و طبقه بندی دانش آموزان

‏7- تصحیح نتایج فعالیّت های فراگیران و دادن بازخورد به آنها.

[3]

‏هدف ارزشیابی خدمت به آموزش است، نه در کمین نشستن برای غافلگیر کردن دانش آموز و محک زدن او با معیار آنچه ‏«‏نمی داند‏»‏ فرهنگ موفقیّت رامی توان با کاربرد روش صحیح در آموزش و ارزشیابی بر فضای کلاس غالب کرد.

[4]

‏اطّلاعات حاصل از سنجش و ارزشیابی مستمر هر دانش آموز باید به این پرسش معلم پاسخ دهد که این دانش آموز درکجا قرار دارد و من برای پیشرفت او چه میتوانم بکنم؟ نه اینکه معلم نتیجه گیری کند که مثلاً این دانش آموز زیرحد متوسط یا کند ذهن یا تیزهوش است.

[5]‏

‏مواردی که در ارزشیابی ها با يد رعايت كرد:

‏1- آنچه که ارزش اندازه گیری داشته باشد.

‏2- ارزیابی دانش پایه و عمیق

‏3- توانایی تفکر، درک و استدلال علمی

‏4- تعیین حدودی که فراگیران درک کرده اند

‏5- هم توجه به فرآیند و فرصت یادگیری و هم به نتیجه نهایی.

3

‏6- استمرار ارزشیابی

‏7- سنجش توان کار گروهی و انفرادی

[6]‏

‏دسته بندی ارزشیابی های آموزشی

‏1- آغازین 2- تکوینی 3- تشخیصی 4- پایانی (تراکمی)

‏اهمیت ارزشیابی تکوینی

‏ارزشیابی جز جدایی ناپذیر و اساسی در فرآیند یاددهی، یادگیری است به طوری که اگرمعلم شکل اجرای آن را هرگونه انتخاب کند اندکی از آثار آموزشی آن نمی کاهد.

[7]

‏به علّت اهمیّت این ارزشیابی در توصیف داده ها و رفتارها در این بحث به آن می پردازیم.

‏- نظارت معلم بر تحقّق انتظارات آموزشی وپرورشی بخش های گوناگون هر مطلب آموزشی.

‏- هدایت مداوم یادگیری دانش آموزان بر اساس توانایی هایشان به سمت تحقّق انتظارات آموزشی و پرورشی.

‏- اصلاح بهبود روش های آموزش و پرورش اعمال شده در کلاس درس.

‏- کشف راهکارهای متناسب بارشدهردانش آموز تا او بتواند از مرز کنونی توانایی هایش فراتر رود.

‏- پی بردن به جریان های روان شناختی مؤثر در یادگیری دانش آموزان و ارائه ی بازخور لازم و مناسب.

‏- آگاهی از چگونگی تشکیل ساختارهای ذهنی مربوط به دانش، مهارتها و نگرش اکتسابی و چگونگی فرآیند و نحوه ی استفاده از آن در حل مسائل در شرایط و موقعیّت جدید.

‏- ارائه بازخورد لازم به دانش آموزان در مورد فعالیّت ها و کوشش های آموزش وپرورش به منظور ایجاد توجه لازم و افزایش و علاقه به فعالیت ها در آنان.

👇محصولات تصادفی👇

دانلود پاورپوینت گیاه پالایی و گیاهان شاخص گیاه پالایی خدمات اجتماعی چیست؟ دانلود پاورپوینت سیاه دانه پاورپوینت Theory of Elasticityتئوری الاستیسیته پرسش نامه 5 عامل شخصیتی نئو